Информация

ЩО ТАКЕ ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА?

За  матеріалами Альянсу правозахисних організацій "Врятуйте дітей" ("Savethechildren")
Інклюзивна або включена освіта - термін, який використовується для опису процесу навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх (масових) школах.
У основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує рівне відношення до усіх людей, але створює особливі умови для дітей, що мають особливі освітні потреби. Досвід показує, що з будь-якої жорсткої освітньої системи якась частина дітей вибуває, тому що система не готова до задоволення індивідуальних потреб таких дітей в навчанні.
Це співвідношення складає 15 % від загального числа дітей в школах і, таким чином, вибулі діти стають відособленими і виключаються із загальної системи. Треба розуміти, що не діти терплять невдачу, а система виключає дітей. Інклюзивні підходи можуть підтримати таких дітей в навчанні і досягненні успіху, що дасть шанси і можливості для кращого життя.
Інклюзивна освіта - процес розвитку загальної освіти, який має на увазі доступність освіти для усіх, в плані пристосування до різних потреб усіх дітей, що забезпечує доступ до освіти для дітей з особливими потребами. Інклюзивна освіта прагне розвинути методологію, спрямовану на дітей і визнаючу, що усі діти - індивідууми з різними потребами в навчанні.
Інклюзивна освіта намагається розробити підхід до викладання і навчання, який буде гнучкішим для задоволення різних потреб в навчанні. Якщо викладання і навчання стануть ефективнішими в результаті змін, які впроваджує інклюзивна освіта, тоді виграють усі діти (не лише діти з особливими потребами).
Навчання в інклюзивних школах дозволяє дітям придбати знання про права людини (хоча їм це не викладається спеціально), а це веде до зменшення дискримінації, оскільки діти вчаться спілкуватися один з одним, вчаться розпізнавати і приймати відмінність.
Обгрунтування необхідності інклюзивної освіти :
- зобов'язання з прав людини і прав дітей повинні розглядатися в рівній мірі;
- аналіз того, що відповідає істинним інтересам кожної дитини, визначає, що саме є для нього благом. Факти говорять, що інституційна (наприклад, в інтернатах, школах-інтернатах) опіка далеко не завжди відповідає інтересам опікуваних людей;
- аналіз даних говорить про те, що соціальні послуги покращуються в результаті того, що стають гнучкішими і такими, що адаптуються;
- в тих випадках, де ресурси обмежені, результат може бути досягнутий без додаткових ресурсів, якщо відношення і поведінка учасників підтримують методологію інклюзії.
Важливо знати деякі ключові принципи інклюзивної освіти саме для того, щоб не "імпортувати" систему в іншу культуру і співтовариство, а реалізовувати свої власні ідеї на основі загальних принципів:
- діти ходять в місцевий (що знаходиться поряд з будинком) дитячий сад і школу;
- програми раннього втручання здійснюються на основі принципу інклюзії і готують до інтеграційного (у російській практиці "комбінованому") дитячого садка. Усі діти із спеціальними потребами в навчанні повинні мати право на місце в дитячому садку;
- методологія розроблена для підтримки в навчанні дітей з різними здібностями (таким чином, покращується якість навчання не лише дітей з особливими потребами, але і показники усіх дітей);
- усі діти беруть участь в усіх заходах, де клас і шкільне середовище (спортивні заходи, представлення, конкурси, екскурсії і ін.) є інклюзивними;
- індивідуальне дитяче навчання підтримується спільною роботою учителів, батьків і усіма тими, хто може зробити таку підтримку;
- інклюзивна освіта, якщо вона заснована на правильних принципах, допомагає запобігти дискримінації відносно дітей і підтримує дітей з особливими потребами в їх праві бути рівноправними членами своїх співтовариств і суспільства в цілому;
На закінчення:
- усі зусилля із інклюзивної освіти засновані на правовій ідеології - якщо ми робимо це з жалю або добродійності, ми не зможемо отримати потрібні результати;
- усі діти можуть вчитися - ми повинні створити відповідні умови для їх навчання;
- є багато установ, які працюють в інтересах дітей із спеціальними потребами, і вони роблять свою роботу добре. Якщо методи інклюзивної освіти розроблені відносно усієї системи установ, тоді кожна дитина знайде місце для освіти, і це місце буде найкращим місцем для них, і в цьому випадку, освіта в школі поєднується з проживанням в сім'ї;


Принципи дуже важливі, тому що вони допомагають людям, працюючим в цьому напрямку, проводити оцінку своєї роботи. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий