За матеріалами Альянсу правозахисних організацій "Врятуйте дітей" ("Savethechildren")
Інклюзивна
або включена освіта - термін, який використовується для опису процесу
навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх (масових)
школах.
У
основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку
дискримінацію дітей, яка забезпечує рівне відношення до усіх людей, але
створює особливі умови для дітей, що мають особливі освітні потреби.
Досвід показує, що з будь-якої жорсткої освітньої системи якась частина
дітей вибуває, тому що система не готова до задоволення індивідуальних
потреб таких дітей в навчанні.
Це
співвідношення складає 15 % від загального числа дітей в школах і,
таким чином, вибулі діти стають відособленими і виключаються із
загальної системи. Треба розуміти, що не діти терплять невдачу, а
система виключає дітей. Інклюзивні підходи можуть підтримати таких дітей
в навчанні і досягненні успіху, що дасть шанси і можливості для кращого
життя.
Інклюзивна
освіта - процес розвитку загальної освіти, який має на увазі
доступність освіти для усіх, в плані пристосування до різних потреб усіх
дітей, що забезпечує доступ до освіти для дітей з особливими потребами.
Інклюзивна освіта прагне розвинути методологію, спрямовану на дітей і
визнаючу, що усі діти - індивідууми з різними потребами в навчанні.
Інклюзивна
освіта намагається розробити підхід до викладання і навчання, який буде
гнучкішим для задоволення різних потреб в навчанні. Якщо викладання і
навчання стануть ефективнішими в результаті змін, які впроваджує
інклюзивна освіта, тоді виграють усі діти (не лише діти з особливими
потребами).
Навчання
в інклюзивних школах дозволяє дітям придбати знання про права людини
(хоча їм це не викладається спеціально), а це веде до зменшення
дискримінації, оскільки діти вчаться спілкуватися один з одним, вчаться
розпізнавати і приймати відмінність.
Обгрунтування необхідності інклюзивної освіти :
- зобов'язання з прав людини і прав дітей повинні розглядатися в рівній мірі;
-
аналіз того, що відповідає істинним інтересам кожної дитини, визначає,
що саме є для нього благом. Факти говорять, що інституційна (наприклад, в
інтернатах, школах-інтернатах) опіка далеко не завжди відповідає
інтересам опікуваних людей;
-
аналіз даних говорить про те, що соціальні послуги покращуються в
результаті того, що стають гнучкішими і такими, що адаптуються;
-
в тих випадках, де ресурси обмежені, результат може бути досягнутий без
додаткових ресурсів, якщо відношення і поведінка учасників підтримують
методологію інклюзії.
Важливо
знати деякі ключові принципи інклюзивної освіти саме для того, щоб не
"імпортувати" систему в іншу культуру і співтовариство, а реалізовувати
свої власні ідеї на основі загальних принципів:
- діти ходять в місцевий (що знаходиться поряд з будинком) дитячий сад і школу;
-
програми раннього втручання здійснюються на основі принципу інклюзії і
готують до інтеграційного (у російській практиці "комбінованому")
дитячого садка. Усі діти із спеціальними потребами в навчанні повинні
мати право на місце в дитячому садку;
-
методологія розроблена для підтримки в навчанні дітей з різними
здібностями (таким чином, покращується якість навчання не лише дітей з
особливими потребами, але і показники усіх дітей);
-
усі діти беруть участь в усіх заходах, де клас і шкільне середовище
(спортивні заходи, представлення, конкурси, екскурсії і ін.) є
інклюзивними;
- індивідуальне дитяче навчання підтримується спільною роботою учителів, батьків і усіма тими, хто може зробити таку підтримку;
-
інклюзивна освіта, якщо вона заснована на правильних принципах,
допомагає запобігти дискримінації відносно дітей і підтримує дітей з
особливими потребами в їх праві бути рівноправними членами своїх
співтовариств і суспільства в цілому;
На закінчення:
-
усі зусилля із інклюзивної освіти засновані на правовій ідеології -
якщо ми робимо це з жалю або добродійності, ми не зможемо отримати
потрібні результати;
- усі діти можуть вчитися - ми повинні створити відповідні умови для їх навчання;
-
є багато установ, які працюють в інтересах дітей із спеціальними
потребами, і вони роблять свою роботу добре. Якщо методи інклюзивної
освіти розроблені відносно усієї системи установ, тоді кожна дитина
знайде місце для освіти, і це місце буде найкращим місцем для них, і в
цьому випадку, освіта в школі поєднується з проживанням в сім'ї;
Принципи дуже важливі, тому що вони допомагають людям, працюючим в цьому напрямку, проводити оцінку своєї роботи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий